Fejlesztés

logokep big

Korai fejlesztés – Baba FDM

A többi fejlesztéstől eltérően ezeken a foglalkozásokon a szülők is részt vesznek.

Az órák során célunk a gyökerekhez való visszatérés, a megfelelő mozgásminta kialakítása, a kimaradt mozgásformák tanulása és a szimmetrikus mozgás kialakítása.

Mi az a Baba FDM?

Egy rendkívül hatékony manuális terápia, amely azonnali megkönnyebbülést hoz a csecsemő vagy a kisgyermek számára. Megalkotója Dr Stephen Typaldos orvos. A kisbabánál sérülések keletkezhetnek a kötőszövetben magzati élet vagy a szülés közben, mely kihat az egész szervezetére. Ezt a baba sajnos még nem tudja szóban elmondani, kellemetlenség érzését, fájdalmát sírással jelzi. Fontos az esetleges problémák minél korábbi kikezelése, hogy a csecsemő a mozgástanulást szabadon, örömmel végezhesse, ne alakuljanak ki rossz berögződések.

Javasoljuk, ha gyermeke:

  • hasfájós, gyakran ébred, széklet problémákkal küzd
  • nyugtalan, sokat sír
  • izomtónusa túl feszes vagy túl laza
  • nem szeret hasra fordulni, hason repülőzik
  • hangokra túlérzékeny vagy nem figyel rájuk
  • szemével tárgyat nem követ, fejét nem fordítja utána
  • mozgása összerendezetlen
  • aszimmetrikusankúszik, mászik
  • nagymozgás mérföldköveit kihagyta, felcserélte, vagy asszimetrikusan végzi (fordulás, kúszás, mászás, járás)
  • egyik oldalát preferálja (pl. csak egyik irányba szereti fordítani a fejét, az egyik mellből szívesebben eszik)
  • lábujjhegyen jár
  • mozgásszegény

Az alábbi csoportokba lehet becsatlakozni a vizsgálatot követően:

  • Ébredező torna (3 hónapos kortól)
  • Felfedező torna (kúszó-mászó babáknak)
  • Kalandozó torna (álló-járó babáknak)
  • Csicsergő torna (3-6 év)

Komplex konduktív fejlesztés

A konduktív nevelés célja az összehangolt idegrendszeri működés, melyet a személyiség-, és a tanulásközpontú nevelés révén próbál kiépíteni. 

A komplex vizsgálat eredményeinek tükrében célokat tűzünk ki, amik eléréséhez óráinkat holisztikus szellemben, a gyermek egész személyiségét szem előtt tartva tervezzük meg. Gyermekük aktivitására építve egy időben jelenik meg a motoros, kognitív, pszichés és szociális fejlesztés.

Akiket várunk:

  • cerebralparetikus gyermekek,
  • megkésett mozgásfejlődést, mozgászavart mutató gyermekek,
  • szindrómás gyermekek, akiknél vezető tünet a mozgászavar,
  • és mindazokat, akiknek a szakemberek mozgásfejlesztést javasoltak.

Iskola előkészítő konduktorral

Célja, hogy a gyermek magabiztosan léphessen iskolába, birtokában lehessen mindazon képességeknek és készségeknek, amik szükségesek a sikeres beilleszkedéshez.

Ha gyermekénél a következő területeken elmaradást észlel, keressen minket:

  • emlékezet
  • figyelem
  • koncentráció
  • finommozgások (pl. ceruzafogás, szem-kéz koordináció)
  • tájékozódás térben és időben
  • reprodukáló képesség ( (mozdulatsor utánzása, színfelismerés, építés másolása)
  • sorrendiség
  • kézdominancia
  • általános tájékozottság
  • beszédkészség (önkifejezés, adekvát válaszadás, szókincs)
  • problémamegoldó gondolkodás
  • szociális érettség (feladattudat, kudarctűrés, társas kapcsolatok, felnőttekhez való viszony)
  • mozgáskoordináció

Iskola előkészítő gyógypedagógussal

Célja az iskolára való felkészülés a részlépességek tudatos és egyben játékos fejlesztésével, melyek az olvasás-írás megtanulásának alapjai.

A sikeres iskolai teljesítéshez szükséges képességek fejlesztése:

  • kognitív funkciók (figyelem, koncentráció, észlelés, emlékezet, gondolkodás)
  • téri, síkbeli, időbeli orientáció
  • testséma
  • beszédészlelés- és értés
  • beszéd és kommunikáció
  • finommotorika, grafomotorika
  • szem-kéz koordináció
  • szociális készség
  • érzeli, akarati képességek

Grafomotoros fejlesztés

A grafomotoros fejlesztés az írásmozgást és az íráshoz szükséges finommozgásokat foglalja magába. Ebbe tartozik a finommozgás koordinációjának fejlesztése, a keresztmodalitásoknak (látásnak, hallásnak, tapintásnak, bőrérzékelésnek) fejlesztése, az ábrázoláshoz szükséges képességek (megfelelő ritmus, nyomaték, koordináltság, ceruzatartás, vonalvezetés) fejlesztése, valamint a magas követelményrendszerből adódó szorongások leküzdése. A foglalkozások célja továbbá a kognitív képességek fejlesztése.

Keressen minket, ha gyermeke:

  • nem mer, vagy nem akar, esetleg nem szeret ábrázolni (ceruzával, filccel,… alkotni)
  • bizonytalanul tájékozódik térben és síkban
  • reprodukálás során gyakran vét hibát (mozdulatsor utánzása, színfelismerés, építés másolása)
  • sorrendiséget nehezen követ
  • térirány ismerete nem stabil (különösen jobb-bal)
  • szem-kéz koordinációja pontatlan
  • nem képes alakot és hátteret megkülönböztetni
  • nem ismeri fel az azonosságokat és különbségeket
  • türelmetlen
  • kézmozgásait nem tudja tudatosan vezérelni
  • keze gyenge
  • nem szívesen vesz részt aprólékos kézmozgást igénylő játékokban (pl. gyöngyfűzés)
  • ceruzafogása nem megszokott

Tartásjavítás

Ezeken a foglalkozásokon a mozgáskoordináció fejlesztésén túl kiemelt szerepe van a tartási rendellenességek megelőzésének, illetve a tartásbeli problémák korrekciójának.

A fejlesztések során hangsúlyt kap a lábboltozat fejlesztés, a mozgáskoordináció fejlesztése és a helyes testtartás kialakítása.

Amennyiben gyermeke:

  • tartása hanyag
  • lúdtalpa vagy síktalpa van
  • bokasüllyedése van
  • mozgáskoordinációja összerendezetlen
  • sokat ül asztalnál

keressenek minket.

Komplex gyógypedagógiai fejlesztés óvodások számára

Fejlesztési területek (egyéni szükségleteknek megfelelően):

  • nagymozgások, finommotorika, grafomotorika
  • vizuomotoros koordináció
  • testséma
  • érzékelés, észlelés: vizuális, auditív, téri
  • gondolkodási funkciók
  • emlékezet
  • figyelem
  • beszéd, beszédészlelés, beszédértés, kommunikáció
  • szociális-érzelmi területek

Komplex gyógypedagógiai fejlesztés kisiskolások számára

Fejlesztési területek (egyéni szükségleteknek megfelelően):

  • tanulási képesség
  • írás, olvasás, számolási képesség
  • érzékelés, észlelés: vizuális, auditív, téri
  • gondolkodási funkciók
  • emlékezet
  • figyelem
  • beszéd, beszédészlelés, beszédértés, kommunikáció

Diszlexia prevenció gyógypedagógussal

A terápia célja a helytelen olvasási szokások kialakulásának megelőzése. Játékos formában a következő területek fejlesztését célozzuk meg:

  • téri tájékozódás
  • auditív észlelés
  • vizuális észlelés
  • beszéd (fonológiai tudatosság, ritmuskészség)
  • gondolkodás

 

Diszkalkulia prevenció gyógypedagógussal

Fő célunk a gondolkodás képességeinek fejlesztése, a számfogalom kialakítása, a tárgyakkal, modellekkel való cselekedtetés, megtapasztaltatás.

Diszgráfia prevenció gyógypedagógussal

Az írás kivitelezéséhez a hallás, a látás, a gondolkodás, a mozgáskoordináció, a finommotorikus képesség és a nyelvi képességek megfelelő fejlettségi szintje szkséges.
A fejlesztések során ezen képességterületekre helyezük a hangsúlyt.

Artikulációs és fonológiai zavarok terápia

A terápiára abban az esetben van szükség, amikor a gyermek (vagy akár fiatal, felnőtt) bizonyos beszédhangokat nem megfelelően ejt (torzít) vagy más hang(ok)kal felcseréli, helyettesíti (pl.: k helyett t; r helyett j; s helyett sz). A beszéd ebben az esetben nehezen érthető vagy akár érthetetlen. Mindez nehézséget okozhat szociális téren, illetve az iskolai készségek (olvasás, írás elsajátítása) területén egyaránt.

Amennyiben a gyermek betöltötte a 4. életévét és a beszéd – különösen idegen személyek számára – érthetetlen, vagy 5 éves elmúlt, de még továbbra is bizonyos beszédhangokat nem megfelelően ejt, a logopédiai fejlesztés indokolttá válik.

A terápiát minden esetben vizsgálat előzi meg.

A terápia során az adott beszédhangok célzott javítása mellett, a hallási észlelés és a figyelem, valamint a szókincs és a verbális kifejezőkészség fejlesztésére is nagy hangsúlyt fektetünk.